mandag den 15. oktober 2007

Liberi Fatali

Meget af det nye musik jeg opdager, finder jeg igennem de spil, jeg spiller. Især fra Rollespil. Dem der er bekendte med rollespil, kender sikkert til Final Fantasy serien. En serie der startede tilbage på den gamle 8-bit Nintendo. I dag er Final Fantasy XII udkommet til PS2, og FFXIII og FFXIII Versus bliver udgivet til PS3 senere på året. Disse spil har somregel et fabelagtigt soundtrack lavet af Nobuo Uematu. Der er nogengange store musikere fra Asien inde og optage sange til soundtracket. Det er dog ikke kun Final Fantasy serien, dette er tilfældet med. Mange spilfirmaer vælger at lade en kendt sanger fra Japan/Kina eller Korea indspille et par sange til soundtracket.

Et spil der efter min mening stadigvæk har den bedste intro nogensinde, er Final Fantasy VIII. Det musik giver mig stadigvæk gåsehud. Nu vil jeg lade jer opleve dette fantastiske stykke, der hedder Liberi Fatali.

Final Fantasy VIII Opening - Liberi Fatali - http://youtube.com/watch?v=_pZ2ibvZb2Q
Live - http://youtube.com/watch?v=evS1w7PmpJU

Ingen kommentarer: