lørdag den 20. oktober 2007

Working all day long

Min blog har stået lidt stille disse dage, men det er der nu en god grund til. Alle os hårdtarbejdene studerende på humanistisk informatik, sidder disse dage og sveder trand, imens vi skriver, skriver og skriver på vores skriftlige opgave, som skal afleveres på mandag. Ens øjne er ved at trille ud af øjenhulerne, da man sidder og kigger ind i computerskærmen hele dagen lang. Dette er dog ikke nyt fænomen for mig, jeg sidder selv meget foran computeren, bare ikke lige med dette som hovedformål.
Det er noget af en opgave, at man ligepludselig skal lave en analyse udfra en artikel, med de analyseværktøjer, man har lært om de sidste par uger. Da jeg fik opgaven, lukkede jeg helt ned. Der var nærmest en dør, der blev låst på øverste etage, så jeg slet ikke var i stand til, at formidle de ting jeg havde lært ud i praksis. Efter at have taget den lidt med ro, og fik slået koldt vand i blodet, begyndte det dog at lysne en lille smule, og ligepludselig kørte det bare derudaf i fulde fart. Selvom jeg var meget stresset, skal man altså ikke male fanden på væggen lige med det samme. Det er klart, at man bliver utrolig usikker og man tænker nok også, om det nu er godt nok en hel del gange igennem skriveprocessen. Det er vel kun en meget normal reaktion, og især her for os som lige er startet med at studere, kan det være en stor omgang at få slynget sådan en opgave i hovedet. Der er bare ikke andet for, end at sætte sig ned, og prøve at klare tankerne, og lade det hele komme ligeså stille.

Uanset hvor godt eller dårligt det går med denne opgave, så har man gjort det, så godt man kunne. Jeg tror også denne opgave vil være med til at udvikle os. Vi har ligepludselig en opgave, vi selv bestemmer, hvordan vi vil gribe an, og hvor meget vi vil gøre ud af den. Det er en god måde at lære den måde universiteterne arbejder. Her tænker jeg på læring under eget ansvar.

Nu vil jeg fortsætte med at kigge lidt på det, jeg har skrevet. Det bliver nok ikke til så meget iaften. Der har jeg valgt at holde fri fra skrivearbejdet, men det er også med god samvittighed;) Vil da meget gerne høre fra mine medstuderende, hvordan det går med dem.


Keep up the good work!

Ingen kommentarer: