onsdag den 3. oktober 2007

Lidt klogere for hver dag der går.

Så gik der endnu en dag på Aalborg Universitet. Vi var til forelæsning i Digital Videoproduktion, som var meget spændende. Det har vores forelæser Jørgen Riber en stor del af æren for. Han er rigtig god til at formidle det, han holder oplæg om. Han har sin egen måde at sige tingene på, så det aldrig bliver trættende at høre på. Efter 3 timer i hans selskab, hvor vi lærte om de 8 dramaturgiske trin, skulle vi have vores første møde med vores vejleder i dette projekt. Han hedder Tem, og er uddannet cand.mag. Det var et rigtig godt møde. Vi fik svar på en masse spørgsmål, og er nu meget mere sikre på vores videre forløb i projektet.

Herefter gik turen så hjem for mit vedkommende. Jeg er pt. lige i gang med et gammel spil til den første playstation som hedder Tales of Destiny II. Det er et rollesil, og et af de bedste af slagsen. Selvom det efterhånden er gammelt, og på ingen måde kan nå den grafiske standard i spil idag, oser det stadigvæk af fantastisk stemning, godt gameplay og en meget fængende historie. Til alle der kan lide rollespil, kan jeg kun anbefale denne gamle perle. Det er svært at skaffe idag, og er ikke udkommet i DK. Men man kan altid prøve ebay. Her er et link, der fortæller lidt om serien:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tales_of_Eternia



Ligeledes vil jeg også nævne animen over spillet, der hedder Tales of Phantasia. Jeg har aldrig set den, men den virker meget til at følge spillets ånd. Så helt galt i byen, går man nok ikke. Der er kun 4 episoder indtil videre. Her er et link til første episode: http://youtube.com/watch?v=gBpS6Ckwo3s


Nu vil jeg smutte for denne gang. Der venter bunkevis af læsestof, som skal kigges igennem til imorgen. Så jeg ved, hvad noget af min aften kommer til at gå med.

6 kommentarer:

Tremere sagde ...

Ah rollespil. Jeg er selv en ynder af genren, dog ikke så meget inden for anime. Mine favoritter er helt klart Knights of the Old Republic samt - hvilket nok vil give mening for nogen - Vampire: Bloodlines, som jeg betragter som et af de mest intelligente spil, der nogensinde er lavet, inden for den genre. Det er f.eks. det eneste der har haft deciderede vanskelige gåder. Med Fallout-serien som mulig undtagelse.

ThomasB84 sagde ...

Du har helt ret i at Vampire: Bloodlines er et fantastisk spil. Ligeledes meget intelligent opbygget. Det har jeg også brugt rigtig meget tid på. Det kunne være dejligt, hvis de fandt på at lave en efterfølger til det spil:)

Anne Mette sagde ...

Thomas! Hold op med at blogge så meget.. vi andre kan jo ikke følge med. Du sætter os i et dårligt lys hehe

ThomasB84 sagde ...

Hehe, jeg går nok også lidt ned i tempo igen:) Nu må vi se, om der sker nogen spændende ting:)

Tremere sagde ...

En efterfølger til Bloodlines ville være guf. Problemet er bare at firmaet der lavede Bloodlines (Troika) gik fallit kort efter udgivelsen af spillet. Ligeledes har White Wolf, udgiverne af det rollespilsunivers, som Bloodlines byggede på, lavet en ny version, der rummer kraftige ændringer.

Summa summarum: Snøft! Ingen efterfølger til Bloodlines nogensinde.

Dr. Mac sagde ...

Hvad var de 8 dramaturgiske trin?